From: Nodediff Robot 2:5020/715 11 Jun 2022 01:15 +0300
To: All
Subject: Новости R50, день 162
Results of comparison between nodelist files: nodelist.162 (dated 2022-06-11 01:15:11, treated as newer) and odelist.old_fri (dated 2022-06-04 12:24:57, treated as older) Created by Nodediffer ver. 0.1 Output Mode: Node entries included Search Range: Zone 2 Region 50 Net New nodes in nodelist nodelist.162 in comparison with nodelist odelist.old_fri: No matching entries found Nodes removed from nodelist nodelist.162 in comparison with nodelist odelist.old_fri: No matching entries found Hub changes for nodes in nodelist nodelist.162 in comparison with nodelist odelist.old_fri: No matching entries found Changes in node lines in nodelist nodelist.162 in comparison with nodelist odelist.old_fri Detailed Report Changes in node names: Zone 2, Region 50, Net 5010, Node 0: Old Name: South_Ural_20220505 New Name: South_Ural_20220606 Zone 2, Region 50, Net 5030, Node 0: Old Name: NorthWest_Net_(2022-06-03) New Name: NorthWest_Net_(2022-06-10) Total: 2 Changes in site names: No matching entries found Changes in sysop names: No matching entries found Changes in phone numbers: No matching entries found Changes in node flags: No matching entries found Changes in node status: Zone 2, Region 50, Net 5000, Node 83: Old Status: None New Status: Hold Zone 2, Region 50, Net 5000, Node 133: Old Status: None New Status: Hold Zone 2, Region 50, Net 5000, Node 151: Old Status: None New Status: Hold Zone 2, Region 50, Net 5066, Node 198: Old Status: None New Status: Hold Total: 4 Statistic: Total nodes: 424 Zones : 0 Regions : 1 Hosts : 50 PSTN : 46 ( 11 %) ION_TCP : 293 ( 69 %) ION_EON : 40 ( 9.4 %) Hubs : 35 ( 8.3 %) Holds : 15 ( 3.5 %) Downs : 1 ( 0.24 %) Pvts : 27 ( 6.4 %)
From: Freezer Master 2:5020/715 16 Jul 2022 01:00 +0300
To: All
Subject: Freezer Stat
Saturday, 16 Jul 2022 01:00 Nodes Size Mail Files Of all Flags Old ═══════════════════════════════════════════════════════════════════════════════ ***** Queue is empty ***** ═══════════════════════════════════════════════════════════════════════════════
From: "Moderator of R50.SYSOP.INFO" 2:5020/715 17 Jul 2022 01:02 +0300
To: All
Subject: Rules
Данная конференция предназначена для помещения информации по функционированию R50 в целом, хабов, крупных раздающих узлов. Крайне приветствуется помещение сюда информации от официальных лиц региона. Писать сюда можно всем сисопам R50. >В конференции категорически запрещены переписка и обсуждения! Для этого >есть конференции R50.SYSOP, R50.SYSOP.TALK(CLUB) Сисопам R50 крайне рекомендуется быть подписанными на данную конференцию для своевременного получения информации об изменениях, связанных с функционированием региона. Модератор всегда прав и может применить любые доступные ему меры против действий, противоречащих, на его взгляд, заявленной цели конференции. Модератором конференции является текущий R50C (2:50/0).
From: "Moderator of R50.SYSOP.INFO" 2:5020/715 19 Jun 2022 01:00 +0300
To: All
From: R50EC 2:5020/715 17 Jul 2022 01:02 +0300
To: All
Subject: R50EC FAQ
From: R50EC 2:5020/715 05 Jun 2022 01:00 +0300
To: All
From: R50C 2:5020/715 17 Jul 2022 01:02 +0300
To: All
Subject: FAQ
From: "Moderator of R50.SYSOP.INFO" 2:5020/715 17 Apr 2022 02:00 +0300
To: All
äá¡¡á´ ¬«¡õÑÓÑ¡µ¿´ »ÓÑñ¡áº¡áþÑ¡á ñ½´ »«¼ÑÚÑ¡¿´ ¿¡õ«Ó¼áµ¿¿ »« õÒ¡¬µ¿«¡¿Ó«óá¡¿¯ R50 ó µÑ½«¼, Õáí«ó, ¬ÓÒ»¡ÙÕ Óáºñá¯Ú¿Õ Òº½«ó. èÓá®¡Ñ »Ó¿óÑÔßÔóÒÑÔß´ »«¼ÑÚÑ¡¿Ñ ߯ñá ¿¡õ«Ó¼áµ¿¿ «Ô «õ¿µ¿á½ý¡ÙÕ ½¿µ ÓÑú¿«¡á. Å¿ßáÔý ߯ñá ¼«ª¡« óßѼ ß¿ß«»á¼ R50. >é ¬«¡õÑÓÑ¡µ¿¿ ¬áÔÑú«Ó¿þÑ߬¿ ºá»ÓÑÚÑ¡Ù »ÑÓÑ»¿ß¬á ¿ «íßÒªñÑ¡¿´! ä½´ ÝÔ«ú« >ÑßÔý ¬«¡õÑÓÑ¡µ¿¿ R50.SYSOP, R50.SYSOP.TALK(CLUB) æ¿ß«»á¼ R50 ¬Óá®¡Ñ ÓѬ«¼Ñ¡ñÒÑÔß´ íÙÔý »«ñ»¿ßá¡¡Ù¼¿ ¡á ñá¡¡Ò¯ ¬«¡õÑÓÑ¡µ¿¯ ñ½´ ßó«ÑóÓѼѡ¡«ú« »«½ÒþÑ¡¿´ ¿¡õ«Ó¼áµ¿¿ «í ¿º¼Ñ¡Ñ¡¿´Õ, ßó´ºá¡¡ÙÕ ß õÒ¡¬µ¿«¡¿Ó«ó᡿Ѽ ÓÑú¿«¡á. î«ñÑÓáÔ«Ó óßÑúñá »Óáó ¿ ¼«ªÑÔ »Ó¿¼Ñ¡¿Ôý ½¯íÙÑ ñ«ßÔÒ»¡ÙÑ Ñ¼Ò ¼ÑÓÙ »Ó«Ô¿ó ñÑ®ßÔó¿®, »Ó«Ô¿ó«ÓÑþáÚ¿Õ, ¡á Ñú« óºú½´ñ, ºá´ó½Ñ¡¡«® µÑ½¿ ¬«¡õÑÓÑ¡µ¿¿. î«ñÑÓáÔ«Ó«¼ ¬«¡õÑÓÑ¡µ¿¿ ´ó½´ÑÔß´ ÔѬÒÚ¿® R50C (2:50/0). Path: f4.n466!f50.n466!f545.n5020!f5555.n280!not-for-mail Newsgroups: ru.binkd Distribution: world X-Comment-To: Sergey Zabolotny From: Michiel van der Vlist Date: Wed, 18 May 2022 08:05:49 +0200 Subject: ipv6 Message-ID: <1652857777@f5555.n280.z2.ftn> References: <1652854851@p1.f122.n469.z2.ftn> Organization: http://www.vlist.eu X-FTN-AREA: RU.BINKD X-FTN-TID: FMail-W32 2.1.3.7-B20170919 X-No-Archive: Yes X-FTN-TZUTC: 0200 X-FTN-CHRS: CP850 2 X-FTN-MSGID: 2:280/5555 62849bb1 X-FTN-REPLY: 2:469/122.1 62849043 X-FTN-Tearline: GoldED+/W32-MSVC 1.1.5-b20170303 X-FTN-Origin: http://www.vlist.eu (2:280/5555) X-FTN-SEEN-BY: 46/12 42 50/12 279 236/100 280/5555 466/4 50 55 65 5012/666 X-FTN-SEEN-BY: 5020/329 400 526 545 736 1477 2395 4441 5545 5025/3 75 5030/1957 X-FTN-SEEN-BY: 5030/2404 5035/85 5051/36 5053/400 5054/1 5059/37 5063/3 5066/18 X-FTN-SEEN-BY: 5080/68 102 5085/13 5095/20 X-FTN-PATH: 280/5555 5020/545 466/50 X-FTN-PATH: 466/4 Lines: 43 Hello Sergey, On Wednesday May 18 2022 09:09, you wrote to me: SZ>>> i did some experimemnts with ipv6 configurations, thats why SZ>>> incoming v6 connections to my system were failed. now it should SZ>>> work as expected. MV>> Not yet: SZ> that stange. in logs i see incoming connections: It works from here now too: + 08:55 [1712] call to 2:469/122@fidonet 08:55 [1712] trying fidonet.zuram.net [2001:470:71:77b:f1d0:2:469:122]... 08:55 [1712] connected + 08:55 [1712] outgoing session with fidonet.zuram.net:24554 [2001:470:71:77b:f1d0:2:469:122] - 08:55 [1712] OPT CRAM-MD5-2c7bf326ee67bc9c4d4b9f85fcc0e1ee + 08:55 [1712] Remote requests MD mode - 08:55 [1712] SYS UnderWorld - 08:55 [1712] ZYZ Sergey Zabolotny - 08:55 [1712] LOC Kishinev, Moldova - 08:55 [1712] NDL 115200,TCP,BINKP - 08:55 [1712] TIME Wed, 18 May 2022 09:55:12 +0300 - 08:55 [1712] VER binkd/1.1a-113/Linux binkp/1.1 SZ> can you show me output of the command mtr -6 -n -T -P 24554 SZ> fidonet.zuram.net? Sorry, no Linux here. I do not know why it did not succeed yesterday, but it works now! So: Sergey , congratulations and welcome to the Fidonet IPv6 club! I have added you to the list. Cheers, Michiel
From: Nodediff Robot 2:5020/715 28 May 2022 01:15 +0300
To: All
Subject: Новости R50, день 148
Results of comparison between nodelist files: nodelist.148 (dated 2022-05-28 01:15:12, treated as newer) and odelist.old_fri (dated 2022-05-21 01:15:17, treated as older) Created by Nodediffer ver. 0.1 Output Mode: Node entries included Search Range: Zone 2 Region 50 Net New nodes in nodelist nodelist.148 in comparison with nodelist odelist.old_fri: No matching entries found Nodes removed from nodelist nodelist.148 in comparison with nodelist odelist.old_fri: Zone 2, Region 50, Net 5095, Node 21, Entry:,21,Blind_Station,Podolsk_Russia,Valeriya_Vasina,-Unpublished-,300,CM,IBN,INA:194.67.26.158 Total: 1 Hub changes for nodes in nodelist nodelist.148 in comparison with nodelist odelist.old_fri: No matching entries found Changes in node lines in nodelist nodelist.148 in comparison with nodelist odelist.old_fri Detailed Report Changes in node names: Zone 2, Region 50, Net 5020, Node 0: Old Name: NET_Moscow_Russia_(13/05/2022) New Name: NET_Moscow_Russia_(27/05/2022) Zone 2, Region 50, Net 5030, Node 0: Old Name: NorthWest_Net_(2022-05-20) New Name: NorthWest_Net_(2022-05-27) Total: 2 Changes in site names: No matching entries found Changes in sysop names: No matching entries found Changes in phone numbers: No matching entries found Changes in node flags: Zone 2, Region 50, Net 5003, Node 16: Old Flags: 300,CM,IBN,INA:176.113.52.121 New Flags: 300,CM,IBN,INA:212.55.99.168 Zone 2, Region 50, Net 5020, Node 806: Old Flags: 300,ICM,IBN:24554,ITN:60177,IFC:60179,INA:642e051d207d.sn.mynetname.net New Flags: 300,ICM,ITN:60177,IFC:60179,INA:642e051d207d.sn.mynetname.net Zone 2, Region 50, Net 5020, Node 921: Old Flags: 300,ICM,IBN:24554,INA:fido.bibirevo.net,INA:f921.n5020.z2.binkp.net New Flags: 300,ICM,INA:fido.bibirevo.net,INA:f921.n5020.z2.binkp.net Total: 3 Changes in node status: No matching entries found Statistic: Total nodes: 424 Zones : 0 Regions : 1 Hosts : 50 PSTN : 46 ( 11 %) ION_TCP : 292 ( 69 %) ION_EON : 40 ( 9.4 %) Hubs : 35 ( 8.3 %) Holds : 10 ( 2.4 %) Downs : 1 ( 0.24 %) Pvts : 27 ( 6.4 %)
From: Freezer Master 2:5020/715 18 Jun 2022 01:00 +0300
To: All